שיווק דיגיטלי לעורכי דין – האם הוא משתלם?

איפה מוצאים עורך דין טוב? התשובה עבור רוב האנשים, מתמקדת קודם כל ברשת האינטרנט. גם במידה ויש המלצות על עורך הדין מאנשים אחרים שאנו מכירים, במקרים רבים נחפש עליו עוד המלצות ופרטים נוספים ונרצה להתרשם ממנו ישירות. גם זאת – ברשת האינטרנט. כך שזה ה"מקום" שבו חשוב לעורכי דין לשווק עצמם כיום – ברשת האינטרנט ובהתקנים השונים אשר דרכם מתחברים אליה. שאלה אחרת, היא האם ועד כמה זה משתלם?

קידום אתרים

קידום אתרים, הוא כפי הנראה שיטת השיווק הבולטת ביותר כיום. זו היא לא השיטה היחידה שמתאימה לשיווק עורכי דין, אבל היא מספקת החזר השקעה (ROI) כל כך טוב ומוכח, שתמיד כדאי לקחת אותה בחשבון. כאשר שאלנו את עידן בן אור על נושא זה, עלו כמה נקודות מרכזיות. עידן הוא מומחה לשיווק דיגיטלי וסוג שיווק זה, מתחיל כיום פעמים רבות מקידום אתרים אורגני. הדבר מתבטא באופטימיזציה של אתר עורכי הדין ותכניו למטרות השיווקיות. מטרה מרכזית כזו היא קידום מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש במנועי חיפוש (SEO – Search Engine Optimization). כך מגדילים את חשיפת משרד עורכי הדין לקהלים חדשים. עבור עורכי דין, ישנה גם חשיבות מיוחדת לשיפור התוצאות בחיפושים בתחומי התמחותם. כלומר, אם אתם מתמחים בנושא זכויות יוצרים, חשוב שתופיעו במעלה התוצאות, ספציפית כאשר מחפשים עם המילים עורך דין זכויות יוצרים.

שיווק דיגיטלי לעורכי דין - האם הוא משתלם?

אתר אינטרנט

בכדי לקדם אתר, צריך לפני כן עוד משהו קטן, והוא אתר. ואכן, אתר עבור עורך דין, הוא לרוב אתר פשוט יחסית. אין כאן צורך להרשים עם אתר סופר מתוחכם – מדובר באתר תדמית בסיסי. עם זאת, יש להקים אותו בצורה איכותית. מעבר להיבטי קידום אתרים ובפרט קידום אתר של עורכי דין, איכות האתר עשויה לדרוש השקעה מיוחדת בטקסטים, תמונות ואף סרטונים שלכם, אשר עשויים בצורה מקצועית. כמובן, הכול כאמור, תוך התחשבות בשיקולי השיווק השונים. על האתר לשדר את מה שמשרד עורכי דין (ועורכי הדין עצמם) אמורים לשדר: אמינות, מקצועיות, יחסי אנוש טובים וכדומה. אתר אינטרנט מקצועי יתרום רבות לשכנע לקוחות מתעניינים להפוך ללקוחות בפועל ולביסוס תדמיתכם המקצועית.

קידום ממומן

קידום ממומן הוא אפשרות נוספת, אשר דומה עקרונית לפרסום בצורתו הקלאסית. משלמים, תמורת הצגת מודעה שלכם, לזמן קצוב, במקום שבו רואות אותו הרבה עיניים. באינטרנט, מקומות כאלה הם למשל תוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל וכן הרשת החברתית פייסבוק. האם זה משתלם עבורכם? עד כמה? וכיצד מוודאים, שמי שצופה במודעה שלכם יכלול כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים? אלה שאלות שתצטרכו להפנות למומחה בשיווק דיגיטלי, שיתאים את הדברים ספציפית אליכם ויוכל לענות במדויק, בהתאם.

ברשתות החברתיות

עוד כיוון כללי של שיווק, שאת התאמתו עבורכם יהיה חשוב לבדוק, הוא נושא הרשתות החברתיות. ניתן להקים עמוד פייסבוק למשרד עריכת הדין וגם לינקדאין עשויה להיות רלוונטית לעורכי דין. במסגרות כאלה, תוכלו לבסס את עצמכם כברי סמכא ולבלוט בשטח, בדרכים רבות. למשל, להיות פעילים בקבוצות מקצועיות שעוסקות בתחום התמחותכם, לענות שם בקצרה לשאלות ואף ליזום מאמרים ופוסטים מקצועיים.

לסיכום

אלה היו כמה דוגמאות בולטות במיוחד לערוצי שיווק דיגיטאליים עבור עורכי דין. ישנם למעשה עוד ערוצים רבים אפשריים. למשל Google my business שעשוי להיות משתלם מאוד ביחס להשקעה בו. דוגמה נוספת – ניוזלטר. על שיווק דיגיטלי בכלל וגם ספציפית על כל פלטפורמה עבורו, ניתן להרחיב עוד רבות. העיקר, למצוא את תמהיל האמצעים, שמתאים ספציפית לכם, למטרותיכם ולמשאביכם.

שיתוף:

פוסטים פופולאריים

2021© כל הזכויות שמורות - LawpubShop

*האמור באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי.

נגישות