זכויות בשופינג אונליין: המדריך המלא לצרכן המבולבל

זכויות בשופינג אונליין

לא מעט צרכנים נאלצים להתמודד עם קושי מבחינת החזרה של מוצר או החזר כספי – וזאת לאחר שהם אינם מבינים את הזכויות שמגיעות כתוצאה מרכישה אונליין. בכדי לעשות סדר, ריכזנו בעבורכם את המדריך המלא לרכישה באינטרנט – כך שתוכלו לחסוך, אבל גם לרכוש בחוכמה.

בשנים האחרונות נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר ההזמנות דרך האינטרנט, לא מעט בזכות ימי מכירות כמו בלאק פריידי או יום הרווקים הסיני אך גם בזכות אתרים ישראליים שמאפשרים לבצע רכישה קלה, מהירה ופשוטה מבלי לצאת מהבית.  חשוב להבין כי צרכנות נבונה באינטרנט מבוססת בראש ובראשונה על הבנה של הזכויות שמגיעות לכם כצרכנים, כחלק מתהליך רכישה מושכל ונכון.

אם אתם מתבלבלים וחוששים מרכישה, זה הזמן להכיר לעומק את כל הפרמטרים שמרכיבים בסופו של דבר את התמהיל לרכישה בטוחה ומוצלחת. מוכנים? בואו נתחיל:

שירות לקוחות

אם מדובר בצעדים הראשונים שלכם ברשת האינטרנט, רצוי קודם כל לבצע רכישה דרך חנות מוכרת ובעלת המלצות. חנות מוכרת כמו למשל אתר הקניות צ'יפסט מהווה הזדמנות מצוינת להתחיל ולבצע רכישות באינטרנט, וזאת מאחר ומדובר באתר שמאגד את כל האתרים הגדולים בתחום הצרכנות – תחת קורת גג אחת ועם שימת דגש על מערך של שירות לקוחות אשר זמין בעבורכם בכל עת. על כן, העדיפו תמיד לרכוש מחנות שמספקת לכם אפשרות ליצור קשר הן דרך טופס אלקטרוני, מספר טלפון או מייל, כך שתוכלו לבצע שינויים או לבטל את העסקה, בעת הצורך.

ביטול עסקה

ע"פ סעיף 14ג' לחוק הגנת הצרכן, אתם יכולים לבטל את העסקה באופן חד צדדי החל מיום ביצוע העסקה ועד ל 14 יום. שימו לב כי ע"פ החוק יש עסקאות שלא ניתן לבטל כמו מוצרי מזון, פרחים, תרופות, תוכנות מחשב או מוצר שאותו הזמנתם ע"פ מידות אישיות. נוסף לכך, שימו לב כי במקרה של ביטול עסקה על רקע של פגם במוצר, החנות איננה רשאית לגבות מכם דמי ביטול. נוסף לכך, המוכר נדרש לקחת על עצמו את דמי המשלוח וההחזרה, ועל כן אם דורשים מכם לשלם בעבור דמי משלוח או בגין ביטול העסקה, מדובר במהלך לא חוקי. במידה והסיבה להחזרה איננה פגם, תידרשו לשלם דמי ביטול בגובה 100 ₪ או 5% מהסכום, הנמוך מבניהם.

מועד אספקה

חשוב לוודא בתהליך הרכישה כי האתר ממנו אתם מבצעים את הרכישה שולח טופס גילוי לגבי זמן אספקת המוצר. מדובר בטופס שמרכז את כל פרטי העסקה, כולל תקנון לגבי החלפה או החזרה. במידה ובית העסק לא העביר לכם את הטופס, ניתן לבטל את העסקה גם מעבר ל 14 יום. ע"פ החוק, ניתן לתבוע את האתר במידה והוא איננו מבטל את העסקה, כאשר בית המשפט החליט כי העונש על כך הוא קנס של 10,000 ₪ לטובת הצרכן.

החזרת מוצר

ע"פ החוק ניתן להחזיר מוצר גם אחרי שהאריזה שלו נפתחה, וזאת לאחר פסק דין של בית המשפט השלום שקבע כי תובע אשר רכש מחשב נייד ומצא כי הוא אינו מתאים לצרכים שלו יכול להשיב את המוצר, כיוון שמדובר בעסקת מכר מרחוק. למעשה, חשוב להבין כי המחוקק בישראל מאפשר לצרכן לבחון את המוצר אותו רכש ולבטל אותו במידה והוא אינו מתאים לו, בפרק זמן סביר ועם שימת דגש כך כי פסיקת בית המשפט בעניין גוברת על התקנון של האתר.

לסיכום, היכולת שלכם לבצע רכישה באינטרנט מבוססת על הבנה מלאה של הזכויות המגיעות לכם. הקפידו במעמד הרכישה לקבל מסמך הכולל את כל הפרטים של העסקה אותה ביצעתם כמו גם לבחון לעומק את התקנון של האתר. נוסף לכך, במידה ולא קיבלתם את המוצר בפרק הזמן שהובטח חשוב לפנות לחברת האשראי ולבקש לבטל את התשלום, ובמידת הצורך לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מטעם הרשות להגנת הצרכן שמקבלת פניות ומסייעת לציבור לצורך מימוש זכויות מלא, גם אונליין.

שיתוף:

פוסטים פופולאריים

2024© כל הזכויות שמורות - LawpubShop

*האמור באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי.

נגישות